| |||||||
| Registreren | FAQ | Ledenlijst | Sociale Groepen | Kalender | Zoeken | Posts van vandaag | Markeer Forums als Gelezen |
![]() |
| | Topic opties | Zoek in topic |
| | #1 |
| Senior Member Aangemeld: aug 2007 Locatie: drunen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | afvallen mbv energiebehoefte berekening
Op het net kun je redelijk wat makkelijke maniertjes om je onderhoud uit te rekenen , BVB Bereken hier je dagelijkse energiebehoefte/balans Wel moet je van te voren ff je VVM* uitrekenen bvb; BW* = 85kg BF* = 13.8% VVM is dus 86.2% van je BW ,... dus ; 73.27kg Verder als je je onderhoud hebt uitgerekend , ga je eerst zo'n 80% eronder zitten,.... met bvb 73kg VVM = onderhoud ongeveer 2400 dus is 80% zo'n 500 Kcal , ga dat onder je onderhoudsniveau zitten qua voeding . Bij dit voorbeeldje dus 2400 - 500 = 1900 Kcal Let op dat je niet té veel af gaat vallen ! een redelijke richtlijn is imo 0.5kg per week max ! (500 Kcal * 30 dagen = 15 000 Kcal per maand dat je verliest. 1 kg vet = 9000 Kcal, dus: 15 000 Kcal / 9000 Kcal = 1.6 kg op één maand dat je gezond zou afvallen ) Wel moet ik eerlijk zeggen dat dit voor erg dikke mensen natuurlijk meer kan zijn ,.... 500 Kcal in het begin omdat je niet wilt hebben dat je lichaam andere dingen gaat verbranden dan vet ,.. Wanneer je lichaam té weinig Kcal binnen krijgt en dus ook andere dingen gaat verbranden en spierweefsel afbreekt zal het dus in het begin lijken of je afvalt maar in feite daalt je BF% niet genoeg naar mate je gewicht daalt ,... dwz dat je dus spierweefsel aan het afbreken bent,... uiteindelijk na een tijdje zul je ook in "spaarstand" vallen http://www.voedingscentrum.nl/voedin...eweinigeet.htm en dat wil je dus niet !! Mocht je niet aan de 1.6kg/mnd komen, en je dus minder dan verwacht afvalt, kun je altijd alsnog gaan proberen om je Kcal te verlagen naar 600 onder onderhoud etc etc *BW = Bodyweight is verdeeld in ; *VVM = Vetvrije massa en *BF = Bodyfat Laatst aangepast door XXLtje : do 16 aug 2007 om 17:22 |
| | |
| | #2 |
| Super Moderator Aangemeld: aug 2007 Locatie: belgie
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
goed gedaan XXltje
|
| | |
| | #3 |
| Senior Member Aangemeld: aug 2007 Locatie: drunen
Thx man ( eerlijk gezegd had ik m al op DBB gepost , maar dacht dat het hier ook wel kon , heb 't dus ff ge- copy/past )
|
| | |
| | #4 |
ow hehehe zal ik ook eens gaan doen met die breezers die ik daar heb gepost ......
|
| | |
| | #5 |
| Senior Member Aangemeld: aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
nice copy paste xxl. de wijze man op dbb.
|
| | |
| | #6 |
| Junior Member Aangemeld: aug 2007
![]() |
Toppost XXXltje. Karma zodra ik een punt binnen heb
|
| | |
| | #7 |
ja dat gaat lang duren als je nooit post
|
| | |
| | #8 |
| Senior Member Aangemeld: okt 2007
heeeeel lang idd. Tenzij iedereen die karma teveel heeft wat strooit bij jou
|
| | |
| | #9 |
| Senior Member Aangemeld: aug 2007 Locatie: Rotterdam
heb weer wat gestrooit hier.. tot dat ik te veel in 24 uur heb gegeven.. beetje vaag terwijl ik maar 4 mensen heb kunnen geven.
__________________ Sponsord by: Fitnessworld Rotterdam. www.fitnessworldonline.nl Proud to be a Proteine Junkie:D |
| | |
| | #10 |
| Senior Member Aangemeld: okt 2007
als het goed is kan je er 5 geven in 24 uur
|
| | |
| | #11 |
ja veel he...
|
| | |
| | #12 |
haha.. ben gewend aan dbb waarschijnlijk
__________________ Sponsord by: Fitnessworld Rotterdam. www.fitnessworldonline.nl Proud to be a Proteine Junkie:D |
| | |
| | #13 |
| | |
| | #14 |
tja daar loopt het wat sneller deze week toch weer een hoop erbij hahaha
|
| | |
| | #15 |
Ja bij mij verschilt het.. Maar heb vandaag mijlpaaltje gekregen... 12 karma punten.
| | |
![]() |
| Topic opties | Zoek in topic |
| |