| |||||||
| Registreren | FAQ | Ledenlijst | Sociale Groepen | Kalender | Zoeken | Posts van vandaag | Markeer Forums als Gelezen |
![]() |
| | Topic opties | Zoek in topic |
| | #1 |
| Junior Member Aangemeld: okt 2009
![]() ![]() | Voedingsschema binnenkort
Hallo, Ik ben bezig met een voedingsschema te maken. Ik heb alles volgens de Eetmeter gedaan en het werkt perfect, alleen ik zit met een aantal probleempjes. Ik heb er niet zoveel verstand van en ik weet niet hoeveel gram iets is wat ik eet. bijvoorbeeld: 7 aardappelen, hoeveel gram is dat ? Misschien iemand een tip of een link of iets waar ik dat kan uitrekenen ? Alvast bedankt |
| | |
| | #2 |
| Super Moderator Aangemeld: aug 2007 Locatie: belgie
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
eeuuhhhh keukenweegschaal kopen misschien??
|
| | |
| | #3 |
![]() ![]() |
oke domme vraag dus.. danke
|
| | |
| | #4 |
hahaha nee geen domme vraag ...een vraag die je niet stelt die is dom...
|
| | |
| | #5 |
![]() ![]() |
haha oke, zodra mijn voedingsschema klaar is post ik hem hier wel.
|
| | |
| | #6 |
![]() ![]() |
Sorry voor de late reactie, ik had paar weken geleden mijn elleboog gebroken dus was er niet echt meer zo mee bezig maar nu het bijna eraan komt dat ik weer mag beginnen heb ik alvast een begin gemaakt: Voedingsbehoefte: Lichaamsgewicht: 48 KG Lichaamsvet percentage: 14.6% Totale dagelijkse energiebehoefte: 1678 kcal Dagelijkse behoefte eiwitten: 90 Gram Dagelijkse behoefte vetten: 37 Gram Dagelijkse behoefte koolhydraten: 245 Gram 7:30 - 2 beschuitjes - hagelslag - glas water 10:10 - wit brood - kipfilet - AA Drank 12:05 - wit brood - pindakaas - 2 mandarijnen - flesje water 14:35 - 1 appel - flesje water 17:00 - 2 opscheplepels aardappelen - 2 opscheplepels doperwten - Vlees - Vanille pudding 20:00 - Uitsmijter 21:30 - 2 Tosti’s (ham/kaas) - vruchtenkwark Smorgens eet ik normaal weinig omdat ik dan altijd een nerveus gevoel heb (vraag me niet waarom) en dan kan ik moeilijk eten. Daarom probeer ik met 2 beschuitjes. Kwark eet ik savonds als laatste omdat ik gelezen had dat dat goed was voor je, voor het slapen kwark eten. Misschien dat jullie nog tips hebben wat ik kan vervangen of dat het te weinig is of iets dergelijks. alvast bedankt |
| | |
| | #7 |
eeeuuuh hoe oud ben jij?? al even opgezocht jij bent 16 dus....je eet te weinig je bent 1.70 hoog en je weegt net 50 kilo..... schroef je calorieen maar omhoog naar 2500 minimaal voor een maand en ik zal je nu al vertellen dat gaat nog te weinig zijn ... je zit in de groei dus je zal moeten eten. ontbijt probeer brinta te eten bruin brood ipv wit brood natuurlijk 14.35 ook een maaltijd.. wel lekker die uitsmijter natuurlijk tosti''s ook gruwelijk lekker... kipfilet is goed pindakaas ook alleen je zou bij elke maaltijd wel eiwitten moet eten.. Laatst aangepast door jacky den bels : di 24 nov 2009 om 19:04 |
| | |
| | #8 |
![]() ![]() |
is goed, ik zal eraan werken Laatst aangepast door andyy92 : di 24 nov 2009 om 19:08 |
| | |
| | #9 |
| Senior Member Aangemeld: aug 2007 Locatie: hier uiteraard
Heel goed, want wat Jacky zegt je zit in de groei en als je dan ook nog spiertjes erbij wil moet je echt veel én goed eten. Eet smakelijk
__________________ Als ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dan in de rest? |
| | |
| | #10 |
![]() ![]() |
Oke, ik heb het een beetje bijgewerkt, hopelijk kom ik nu aardig in de buurt: 7:30 - 200 ml water - 35 gram Brinta - Flesje AA Drank - 1x Banaan 10:10 - 1x bruinbrood met kipfilet - muesli reep - Flesje water 12:05 - 2x bruinbrood met pindakaas - 2x Mandarijnen - 125 gram Yoghurt activia - Flesje water 14:35 - 1x Appel - 1x bruinbrood met kipfilet - mueslireep - Flesje water 17:00 - 2 opscheplepels aardappelen - 2 opscheplepels doperwten - Vlees - Vanille pudding 20:00 - Banaan (Meestal als ik terug kom van fitness) - 2x Uitsmijter - 1x Appel 21:30 - 2x Tosti - 200 gram magere kwark met vruchten Ik drink minimaal 1,5 L water per dag, meestal rond de 2 L. |
| | |
| | #11 | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citaat:
en verder reken eens uit hoe je calorieën zitten en de verdeling en zorg dat je bij elke maaltijd voldoende eiwitten hebt zitten | |
| | |
| | #12 |
![]() ![]() |
7:30 - 200 ml water - 100 gram Brinta - Glas water - 1x Banaan 10:10 - 2x bruinbrood met 100 gram kip - muesli reep - Flesje water 12:05 - 2x bruinbrood met pindakaas - 2x Mandarijnen - 125 gram Yoghurt activia - Flesje water 14:35 - 1x Appel - 2x bruinbrood met 100 gram kip - mueslireep - Flesje water 17:00 - 2 opscheplepels aardappelen - 2 opscheplepels doperwten - Vlees - Vanille pudding 20:00 - Banaan (Meestal als ik terug kom van fitness) - 2x Uitsmijter - 1x Appel 21:30 - 2x Tosti - 200 gram magere kwark met vruchten Oke die bovenste punten heb ik al verbeterd, alleen met de laatste bij 1x Appel, bedoeld u dat ik alleen daar meer eiwitten moet eten of moet ik ook bij de rest van de tijden meer eiwitten eten ? Dat berekenen doe ik zometeen |
| | |
| | #13 |
ja gewoon meer eiwitten bij die maaltijd dat zijn de bouwstenen van je spieren zorg er gewoon voor dat je bij elke maaltijd minimaal 30 gram aan eiwitten hebt
|
| | |
| | #14 |
| Member Aangemeld: jan 2010 Locatie: Arnhem
![]() |
Is pudding eten wel verstandig?, nee tog.
|
| | |
| | #15 |
![]() ![]() | |
| | |