Ga Terug   DutchFitness.com Forum > Hoofdfora > Voeding Spieropbouw

Antwoord

Topic opties
Oud za 13 feb 2010, 16:31   #1
Junior Member

Aangemeld: feb 2010
arsenal4marcus is on a distinguished road
Voedingschema

Hallo, ik fitness nu al 2 jaar, en het is moeilijk om spiermassa te kweken ik wordt wel krachtiger en er is ook duidelijk te zien dat er wel wat zit, alleen wil ik dat mijn omvang wat groter wordt kan dat meer doorgroeien als je weer eiwitshakes neemt? want ik heb ze namelijk een half jaar gebruikt, maar ik ben er tot op hede meegestopt omdat ik niet tevreden was over het resultaat, wat raden jully mij aan? een voedingschema+eiwitshakes?.

Ik zou graag een voedingschema willen een (zo,n goed mogelijke). als dat mogelijk is, ik vernoem hier mijn setjes.

3x Borst setjes van 12,10,8
3x Bicep setjes van 12,10,8
3x Tricep setjes van 12,10,8
Buik 4x setjes van 20,20,20,20.

Lengthe 1,81
Gewicht 72 Kg
arsenal4marcus is offline   Met citaat antwoorden
Oud za 13 feb 2010, 17:21   #2
Member

sjoerd30 is on a distinguished road
meer/vaker gezonde voeding eten

Laatst aangepast door sjoerd30 : za 13 feb 2010 om 17:26
sjoerd30 is offline   Met citaat antwoorden
Oud za 13 feb 2010, 17:25   #3
Member

sjoerd30 is on a distinguished road
goed schema opstellen, om de 2a3 uren eten, ik zelf gebruik nog weightgainer omdat t wel heftig is om van 2200 cal naar 3600 te gaan ineens
sjoerd30 is offline   Met citaat antwoorden
Oud za 13 feb 2010, 17:33   #4
Junior Member

Ja, dat zonder meer, maar als er iemand hier een soort voedingschema kan maken voor mij wat meestal wel werking heeft, zou ik dat zeker op prijs stellen.
@ Sjoerd ik eet al behoorlijk gezond.
Oud zo 14 feb 2010, 11:33   #5
Super Moderator

jacky den bels's Avatar

Aangemeld: aug 2007
jacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond repute
een voedingsschema kun je ook zelf maken...

jacky's DC logje
jacky den bels is offline   Met citaat antwoorden
Oud zo 14 feb 2010, 11:56   #6
Junior Member

Maar wat is een effectief voedingschema ik vindt dat nogal lastig? misschien kun jij wat samenstellen voor mij waardoor je sneller groter wordt enzo. meer aankomt kwa spiermassa.
Oud zo 14 feb 2010, 17:53   #7
Senior Member

Blondje has a reputation beyond reputeBlondje has a reputation beyond reputeBlondje has a reputation beyond reputeBlondje has a reputation beyond reputeBlondje has a reputation beyond reputeBlondje has a reputation beyond reputeBlondje has a reputation beyond reputeBlondje has a reputation beyond reputeBlondje has a reputation beyond reputeBlondje has a reputation beyond reputeBlondje has a reputation beyond repute
EEn effectief voedingsschema zorgt er voor dat je suiker spiegel niet te veel schommelt, je spieren goede voeing tot zich kan nemen, dus genoeg eiwit.
Kijk eens bij de sticky de eetmeter. Daar kun je goed uit rekenen hoeveel je nodig hebt
Oud zo 14 feb 2010, 21:18   #8
Junior Member

Dus de bedoeling is dat je vanuit daarvan? je eigen voedingschema kan samenstellen wat je wilt, of zorgt dat programma er juist voor te berekenen wat je eet? want wil kwa spiermassa wel aankomen.
Oud ma 15 feb 2010, 10:23   #9
Member

Aangemeld: okt 2009
andyy92 has a spectacular aura aboutandyy92 has a spectacular aura about
dit gewoon even lezen: Voedingsbehoefte.nl - Voedingsschema maken - Voedingsbehoefte - Aankomen - Afvallen

en hiermee kan je berekenen hoeveel kcal je per dag nodig hebt: http://voedingsbehoefte.nl/calculator.php
andyy92 is offline   Met citaat antwoorden
Oud ma 15 feb 2010, 10:33   #10
Super Moderator

jacky den bels's Avatar

jacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond repute
Lichaamsgewicht: 72 KG
Lichaamsvet percentage: 15%

Totale dagelijkse energiebehoefte: 2750 kcal

Dagelijkse behoefte eiwitten: 135 Gram
Dagelijkse behoefte vetten: 61 Gram
Dagelijkse behoefte koolhydraten: 415 Gram

even via die site gedaan en je vet% maar gegokt wil je het precies weten dan moet je zelf alles even goed invullen .En van hieruit kun je een voedingsschema gaan maken.

jacky's DC logje
jacky den bels is offline   Met citaat antwoorden
Oud ma 15 feb 2010, 21:39   #11
Junior Member

Hakkie's Avatar

Aangemeld: jan 2010
Hakkie will become famous soon enough
Stuur een bericht via MSN naar Hakkie
heey,

Train je geen rug,schouders en benen. Dat zijn juist de spiergroepen, die je breed doen lijken
Mijn voedingsschema:

Energiebehoefte:3411 + 500 =3911 Kcal

Kcal Gram
Koolhydraten: 2346 587
Eiwit: 782 196
Vet: 782 87

Maaltijd 1
Bruinbrood (x4)
Goede Start Halvarine(32g)
0%vet Melk (500ml)
appelmoes light (75g)
Whey-isolaat (17g)

Maaltijd 2
Appel met vel
Magere yoghurt(500ml)
knäckebröd(4x)
Kaas 20+(40g)
Liga Continue (4x)

Maaltijd 3
Bruinbrood (x4)
0%vet Melk(500ml)
kiwi (1x)
Proteine80(18g)

Maaltijd 4
Roggebrood(200gr)
0%vet Melk(500ml)
Proteine80(18g)

Maaltijd 5
Zilvervliesrijst(200g)
Aardappelen(100g)
Doperwten(200g)
Kersen op siroop(60g)
kipfilet(70g)
walnoot (15g)

Maaltijd 6
Magere kwark(100g)
Tonijn in olijfolie(1blik)
Bruinbrood (x4)
Kersenjam(50g)

Dus als je voldoende eet, ben je haast geen shake's nodig!!

Laatst aangepast door Hakkie : ma 15 feb 2010 om 21:43
Hakkie is offline   Met citaat antwoorden
Oud ma 15 feb 2010, 21:48   #12
Junior Member

Hakkie's Avatar

ps op voedingsbehoefte.nl staat een calculator voor je aantal kcal wat je nodig bent op een dag, en daar staat ook veel informatie over een voedingsschema maken
Oud ma 15 feb 2010, 22:50   #13
Junior Member

Allemaal bedankt voor de goeie hulp, alleen hoe kan je je vetpercentage precies uitrekenen dat was gewoon een gokje neem ik aan toch? als ik dat globaal zou nemen kom ik rondt de 3200 gram KCAL op een dag, en vanuit daaruit zou ik een voedingschema kunnen maken en dat verdeeld over 6 stukken per dag of mag dat varieeren? want het probleem is ik werk natuurlijk ook en daar mag ik niet elk moment wat eten, en of heb ik de desbetreffende producten ook niet bij de hand, of is dat gewoon een kwestie van meenemen enzo voor de komende 8 uur? hoe doen jully dat? ik denk dat ik van het weekend er ff is voor ga zitten om een voedingschema te maken, of het zou heel lekker zijn als iemand hier na aanleiding van mijn gewicht en legthe een mooie schema kan samenstellen want het is erg moeilijk om ergens te beginnen. ik stel alles op prijs, als iemand hier in staat is om een leuk en goed schema samentestellen dan stel ik dat zeker op prijs en wil ik dat zeker gaan proberen!.
Oud di 16 feb 2010, 07:17   #14
Member

Eagle-one's Avatar

Aangemeld: dec 2009
Eagle-one is on a distinguished road
denk dat je het toch zelf moet maken jij weet wat je lekker vind om te eten en als je zelf de calorie uit rekend zo dat je ook ziet hoe en wat je waar kan eten is wel even wat werk maar helpt wel
zet eerst je gewonen eten over een dag op een rij en kijk dan wat is gezond en wat is niet gezond vervang dat en doe er bij als je meer moet eten en verdeel het dan over de 6 keer en zorg dat je als dan in balans hebt is wat werk maar als je het op een rij hebt en meer er van weet word het al makelijker en steets weer posten hier dan krijg je ook nog advies dus zou zeggen sussec er mee
Oud di 16 feb 2010, 07:41   #15
Junior Member

Hakkie's Avatar

heey,

Ik heb ook een drukke baan. Maar heb toch minimaal 3 keer per dag pauze. Ben zelf leidinggevende dus bepaal zelf mn pauzes, maar moet me wel aan de afgesproken tijd ( duur pauzes) houden. Ik werk in de levensmiddelen. Dus mag niet eten op de werkvloer. Heb met mijn ploeg afgesproken dat ik soms wat langer zit, omdat ik eerst een berg moet eten . Ik denk dat als je er met je baas over hebt, dat je echt wel wat regelen kan.kijk je eet zes x op een dag als je maar tussen de 2 en 3 uur blijft is er geen probleem.

Greetzz.

Topic opties

Postregels