| | |||||||
| Registreren | FAQ | Ledenlijst | Sociale groepen | Kalender | Zoeken | Posts van vandaag | Markeer forum als gelezen |
| | Topic opties | Zoek in topic |
| | #1 |
| Member Aangemeld: nov 2008
| Veel lichamelijke beweging & Meditatie. Geestelijk: Ik heb gemerkt dat Meditatie erg rustgevend werkt. Doe het nu een aantal maanden en het voeld alsof ik een stuk rustiger ben en ik een soort betere harmonie leef. Ook is een goeie nachtrust belangrijk voor jezelf om geestelijk up-to-date te blijven, te weinig nachtrust kan leiden tot achterstand van je geestelijke gezondheid, met als gevolg slechte concentratie. Niet echt handig bij Fitnissen oid. Lichamelijk: Ik ga elke zondag middag hardlopend naar mijn oma toe, die 25 kilometer ver woont. Ik doe dit voor mezelf omdat ik in top conditie wil blijven. Ook al regent het nog zo hard, hageld of sneeuwt het. Gewoon doorzetten. Hiermee train je overigens ook je mentale gezondheid. Tevens train ik een aantal keer per week (3x of meer) in de Leeuwarder Muay Thai Dojo. En buiten dat fitness ik 2x per week of vaker als ik tijd over heb.
__________________ wanneer je de straten doorloopt, volgt er iets wat je niet gelooft dat menzen zichzelf voordoen als clicks, ze zijn lowbrained dus bereiken niks. |
| | |
| | #2 |
| Super Moderator Aangemeld: aug 2007 Locatie: belgie
|
meditatie heb ik eigenlijk nog nooit gedaan maar ik hoor dat wel van meer mensen dat het helpt om rustiger te worden.
|
| | |
| | #3 |
| Senior Member Aangemeld: apr 2008
|
Ik geloof dat ik daar toch te nuchter voor ben ,misschien ook wel te druk.Maar als het helpt,dan helpt het.Zit je dan in de kleermakers zit met je handen tegen elkaar aan ofzo? |
| | |
| | #4 |
| Senior Member Aangemeld: aug 2007 Locatie: hier uiteraard
|
Er zijn verschillende vormen van meditatie. Zelf nooit gedaan, ook geen behoefte aan gehad. Wel heb ik gemerkt dat slaap gebrek funest is. Zeker langere periode, dan weet ik weer hoe iemand zich voelt die labiel is
__________________ Als ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dan in de rest? |
| | |
| | #5 |
| Member Aangemeld: nov 2008
|
Nou, zoals Blondje al zegt zijn er veel verschillende vormen van meditatie, en ikzelf had ook nooit de behoefte eraan. Maar sinds mijn trainer het me heeft aanbevolen merk ik het echt. Het is echt heel moeilijk om te leren, Wat ik doe is zeg maar: Kleermakerszit, Handen tegen elkaar. Dan je hoofd leeg maken (echt nergens aan denken) en zo een tijdje blijven zitten. Bij mij voeld het alsof ik slaap (misschien doe ik dat ook wel want dan stop ik en dan is er een uur voorbij terwijl het 10 minuten lijkt. Voor mij helpt het wel, en een goeie nachtrust is ook zeer belangrijk!
__________________ wanneer je de straten doorloopt, volgt er iets wat je niet gelooft dat menzen zichzelf voordoen als clicks, ze zijn lowbrained dus bereiken niks. |
| | |
| | #6 |
| Junior Member Aangemeld: apr 2009
|
25km:| ben je zeker lang onderweg? |
| | |
| Tags |
| beweging, lichamelijke, meditatie., veel |
| Topic opties | Zoek in topic |
| |